KOM IN BEELD BIJ DE LEERLING DIE JIJ GRAAG OP JOUW SCHOOL ZIET
Het klinkt voor sommige als een vieze combinatie: onderwijs en marketing. Want het gaat toch om goed onderwijs? Waar moet er geld voor onderwijs besteed worden aan marketing?
Omdat het aanbod aan scholen waaruit een leerling kan kiezen enorm is. Een school is dus gebaat bij voldoende leerlingen. Liefste niet in een keer teveel want dan heb je gebrek aan ruimte en docenten en zeker niet te weinig, want dat zorgt voor minder inkomsten.
Ouders die voor de keuze van een basisschool staan baseren hun keuze vaak geografisch (school in de buurt, veiligheid van verkeer), eigen ervaring (ze hebben zelf op deze school gezeten), mond-tot-mond reclame (vrienden/ buren) of omdat bijvoorbeeld het kinderdagverblijf om de hoek zit (bij brede scholen vaak het geval). Zorgen voor goede resultaten van zowel de leerlingen als de onderwijsinspectie zijn veelal genoeg om het leerlingenaantal op een gezond aantal te houden.
Voor middelbare- en hogere scholen ligt dat anders. De keuze aan middelbare scholen is groot en afstand speelt een veel minder belangrijke rol. Resultaten van de onderwijsinspectie, sfeer en begeleiding zijn belangrijke aspecten. Met marketing kan deze informatie gericht gecommuniceerd worden aan (ouders van) groep 8 leerlingen en hiermee maak je jouw school interessant om mee te nemen in de scholenkeuze voor deze leerlingen.

Marketing voor scholen
DRIFE is gespecialiseerd in communicatie met de doelgroep van middelbare scholen. Zo kijken we kritisch naar de uitstraling van de school: is het werkelijk practice what you preach? Past de merkidentiteit nog wel in deze tijd of begint deze te zichtbaar te dateren? Is de website logisch en kunnen toekomstige leerlingen snel vinden wat ze zoeken?
Wij helpen jouw schoolorganisatie de stap te zetten in het verbeteren van de merkidentiteit en deze geheel door te voeren in alle aspecten van de visuele identiteit. We verbeteren het marketingmateriaal dat je inzet tijdens de wervingsperiode, denken met over jullie Open Dag, kijken waar we zaken efficiënt kunnen digitaliseren en zorgen dat de zichtbaarheid van jouw school wordt verhoogt.