Skip to main content Skip to footer

BLIJF IN CONTACT MET JOUW KLANTEN EN BEREIK SLIM JOUW DOELGROEP

Dat consumenten grillig zijn is bekend. Maar nergens zo grillig als in de automotive branche.
De tijd dat een hele familie in bijvoorbeeld een Fiat rijdt ligt al decennia achter ons. Bij het oriënteren naar een nieuwe auto blijkt uit onderzoek* dat de consument zelf online diverse zoekopdrachten plaatst. Men zoekt via Google naar “stationwagen met meeste bagageruimte” om zich via diverse autowebsites zich in te lezen over de specificaties. Men klikt van de ene merkenwebsite naar de andere en bekijkt diverse modellen vóórdat de stap naar de showroom gemaakt wordt. Daar eenmaal binnen staat een verkoper dus steeds vaker tegen al redelijk goed geïnformeerde potentiële klant.

Het is van belang om de doelgroep te begeleiden tijdens deze zoektocht en te zorgen voor zoveel mogelijk overtuigingskracht om de potentiële klant naar jouw showroom te laten komen. Met onder andere zoekmachineoptimalisatie, advertenties en een effectieve website staat jouw showroom straks vol met geïnteresseerden.

MARKETINGMIX

Online goed zichtbaar zijn in deze branche is dus van groot belang maar ook extreem moeilijk omdat de concurrentie groot is. Je boxt op tegen andere merken, andere dealers, blogs. Daarom is een goede strategie voor wat betreft jouw marketingmix van extra groot belang. Je moet zorgen dat jouw bedrijf top-of-mind is als de klant een keuze maakt. Dat doe je door constant zichtbaar te zijn. Wij helpen je bij het vinden van de juist middelen, zowel online als offline.

Welkom bij DRIFE (voorheen Interforce Webdevelopment en Brûlée). Wij maken gebruik van cookies om onze website nog beter op jouw behoeftes af te stemmen. Alle verzamelde gegevens zijn volledig geanonimiseerd.