Skip to main content Skip to footer

GPT’s in ChatGPT: de AI trend van 2024?

Nu we net 2024 ingestapt zijn werpen we een blik op de veelbelovende ontwikkelingen in de marketingwereld voor 2024. Welke technologische trends zullen bedrijven beïnvloeden en wat betekent dit qua mogelijkheden? Een opvallende ontwikkeling is de GPT binnen ChatGPT’s, welke in 2024 een belangrijke rol kan gaan spelen voor bedrijven. In deze blog duiken we er dieper op in.

Artificial Intelligence
Laten we beginnen met kort samen te vatten waar AI voor staat en wat er mee mogelijk is:

''Kunstmatige intelligentie (AI) verwijst naar computersystemen die in staat zijn taken uit te voeren die normaal gesproken menselijke intelligentie vereisen, zoals leren, redeneren en probleemoplossen. Met AI kunnen complexe taken geautomatiseerd worden, variërend van spraakherkenning en beeldanalyse tot het nemen van beslissingen op basis van grote hoeveelheden gegevens.''

All the Way met AI

Nu we wat meer bekend zijn met de term 'Artifical Intelligence' kunnen we iets dieper erop ingaan. In 2024 zal het concept naar nieuwe hoogtes worden getild. In 2023 zagen we de opkomst van indrukwekkende systemen zoals OpenAI's ChatGPT en de creatieve beeldgenerator Dall-E. Voor het komende jaar zorgen verdergaande geavanceerdere updates niet alleen dat deze systemen krachtiger worden, maar ook voor een stroom van nieuwe inspiratie zorgen.

De belangrijkste verdere ontwikkeling om in de gaten te houden zijn de GPT’s. Dit zijn intelligente Ai assistenten die door menselijk input gedetailleerd antwoorden. Als voorbeeld test: een virtuele golfcaddy die jou precies vertelt welke golfclub jij moet pakken op basis van de wind en de aangeleverde plattegronden van de golfbaan. Maar ook het creëren van een chatbot die vragen beantwoord over de algemene voorwaarden, gebaseerd op de bestaande algemene voorwaarden die zelf in GPT is ingeladen om deze kennis bij te brengen. Als je door (bijvoorbeeld) personeelstekort jouw front office wilt ontlasten is dit qua efficiëntie een enorme stap!

Kort samengevat de stappen van het maken van een GPT:

  1. Je bepaalt de naam en functie van de GPT
  2. Hieraan geef je instructies hoe een antwoord vanuit de chat moet komen (Zakelijk, laagdrempelig, eindigend met een grapje. Jij bepaalt.)..
  3. Vervolgens kan je input aanleveren. Bijvoorbeeld de algemene voorwaarden van jouw bedrijf.
  4. Je test de GPT
  5. Bepaal of je de GPT wil publiceren of verborgen wil houden

Hoe fantastisch alles klinkt, moeten we ook realistisch blijven. De koppeling tussen GPT's en websites dient er nog te komen. Gelukkig zijn er wel al mogelijkheden om deze op een technische manier te koppelen via de koppeling met Open AI. In 2024 verwacht ik dat deze koppeling laagdrempeliger gaat worden, waardoor meer bedrijven hier ook sneller gebruik van kunnen gaan maken. Ontwikkelingskosten van zo'n koppeling gaan namelijk hierdoor ook omlaag.

Bedrijfs- en Marketingstrategie

De invloed van AI zal in 2024 steeds verder doordringen naar bedrijfs- en marketingstrategieën en -communicatie. Dit gaat zorgen voor aanzienlijke verbeteringen van de efficiëntie van organisaties. Als de capaciteit om input aan GPT's te geven onbeperkt wordt, zullen steeds meer bedrijven deze innovatie serieus gaan overwegen. De grenzeloze mogelijkheden die AI biedt, zullen leiden tot een creatieve oplossingen die naadloos worden geïntegreerd in bedrijfsstrategieën. Een ontwikkeling waar we met grote belangstelling naar uitkijken.

Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen voor jouw bedrijf? Volg ons op LinkedIn!

 

Over de schrijver

Dennis van den Berg

Marketing strategie | Customer journey marketing

Neem Contact Op

Welkom bij DRIFE (voorheen Interforce Webdevelopment en Brûlée). Wij maken gebruik van cookies om onze website nog beter op jouw behoeftes af te stemmen. Alle verzamelde gegevens zijn volledig geanonimiseerd.